קונטנטו דה סמריק – קפטן אייל בר אור

קונטנטו דה סמריק:  קפטן אייל בר אור

אייל בר אור מלמד בספרו הבינלאומי מנהיגות במודל “הסקיפר” אותו מיישם בחברת התוכנה Safe Zone. כתבה בשיתוף קונטנטו דה סמריק

אייל בר אור מזמין מנהלים להיות רבי החובלים של החיים שלהם, לפי עקרונות ההפלגה בים היכולים לשמש היטב בתחום המנהיגות. דווקא בתקופת הקורונה הוא פיתח עם צוות מהנדסיו תוכנה מחודשת שזוכה להצלחה רבה בישראל ובעולם

אייל בר אור לא מאמין שניתן ללמד מנהיגות בצורה מדויקת ויעילה רק דרך תיאוריות או שיעורים עיוניים. הוא גורס כי, כמו כל מיומנויות אחרות, גם מנהיגות ניתן להנחיל וללטש רק בתרגול מעשי – ורצוי שזה שיימשך לעד.

מודל הסקיפר שהגה בר אור עובד בים, באוויר וביבשה. מיועד לכולם, ממנכ”לים ועד לבני נוער שמעוניינים להתחיל את מסע המנהיגות האישי שלהם בעולם ועד ל”רבי חובלים” ותיקים שמעוניינים לקחת את הצעד הבא בהתפתחות האישית שלהם.

“זה שיודע, ויודע שהוא יודע – מנהיג, לך אחריו”, זו מנטרה שאייל בר אור, מהנדס אלקטרוניקה ומחשבים במקצועו ובעלים של חברת התוכנה Safe Zone הולך אחריה לאורך כל הקריירה המקצועית שלו. במקביל לקריירה העסקית הענפה שלו, החליט בר אור להוציא רישיון לסירה מהירה. בתחילה, רק כתחביב על מנת לשוט, לדוג ולהירגע מול הים הגדול. ואז, בתובנה שעלתה במוחו כמו הבזק אור, כל החתיכות נפלו למקומן: הדרכה, מנהיגות ושייט. הוא הבין שאם יזקק את העקרונות שלמד בקורס הקפטנים שלו בין גלי הים, הוא יכול להתאים אותם לכלל תחומי המנהיגות במגוון שלבי החיים, גם על היבשה.

אייל בר אור התחיל לפתח את השיטה שלו והבין שהוא חייב להפיץ את משנתו לאלו שמחפשים כלים משמעותיים למנהיגות ברחבי העולם. הוא כתב ופרסם את ספרו המרתק, “מנהיגות במודל הסקיפר”, שמטרתו לתת כלים מעשיים לקהל היעד שהוגדר לעיל, ולאפשר להם להריץ בעצמם קורסים וסדנאות על בסיס מנהיגות זו. הכוונה היא ליצור משפך ידע בלתי נגמר שעובר מקוראים למורים ומרצים שממשיכים להפיץ את השיטה בקרב קרוביהם ותלמידיהם. מנהלים חכמים יודעים לזהות מנהיגות טבעית בין עובדיהם ולנצל את כישוריהם לקידום מטרותיהם, וכך המעגל ממשיך וממשיך.

צילום יח”צ

לאחר כתיבת הספר בעברית, בר אור, לאור בקשת שותפיו העסקיים, החליט לתרגם אותו לשפות האנגלית וההינדו ולהפיצו לקהל הבינלאומי ברחבי העולם שיכול להשתמש בארסנל הכלים למנהיגות שמציג אייל בטקסט.

בראיון עם המו”ל, נתנאל סמריק, בקונטנטו נאו, קונטנטו דה סמריק, נזכר אייל ברגע המטלטל ביותר בחייו המקצועיים, אפילו יותר מסערות שחווה בלב ים: “הקורונה. זה התחיל ותוך שבועיים עברנו מ-100% הזמנות תוכנה של חברות גדולות, מרכזי היי-טק, ל-0%. אני התקשרתי למנהלים אחרים, חברים ולקוחות שלי ושאלתי אותם ‘תגידו, מה קורה? למה אתם לא מזמינים שאילתות? למה אתם לא עושים בדיקות באמצעות התוכנה של Safe Zone? האמריקאים עובדים כרגיל, העובדה שיש קורונה לא אומרת שהפיקוח האמריקאי לא יכול להגיע…’ והלקוחות השיבו לי: ‘איפה אתה חי? כל העובדים שלי בבית, הם מקבלים כסף מביטוח לאומי, אף אחד לא כאן'”.

אף אחד מאיתנו לא היה יכול לחזות את השפעות הקורונה, אך מנהיגים אמיתיים חייבים להתאים את עצמם למסע.

אייל שהקים את חברת Safe Zone כי הוא זיהה את הקושי המרכזי של יבואנים, יצואנים ואפילו חברות הייטק לבחינת מוצריהם בפיקוח האמריקאי הנוקשה, הבין שכדי לצלוח את האתגר, עליו להשתמש בכלי המנהיגות שמלמד בספר ובלב ים ולהטמיע אותם ברגע המטלטל בחייו בחברת התוכנה שהיא מפעל החיים שלו.

לכן החליט לפתח דווקא בלב המשבר את התוכנה החדשה, הרבה מעבר לכל דמיון, והציב אותה יחד עם צוות מהנדסים בשורה הראשונה בעולם כתוכנה המאפשרת מערכת הגנה רב-שכבתית שבוחנת לעומק כל מרכיב במוצר למול הרשימות של האמריקאים. החברה זוכה לרוח גבית מהממשל האמריקאי ומערכות מקבילות שלה לפיקוח כאן בישראל, שנמצאות בשימוש הרגולטור הישראלי במשרד הכלכלה.

בשיתוף נתנאל סמריק ו-קונטנטו דה סמריק